Barnehagen vår

Teknabarnehagen Tellus eies og drives av Stiftelsen Teknabarnehagene Drammen. Formålet er å drive barnehage i henhold til aktuelle lover og forskrifter, og i overensstemmelse med Stiftelsens vedtekter.

Barnehagen ligger på Gulskogen, en av Drammens hurtigst voksende bydeler. Det er få minutters gange til Gulskogen stasjon, noe som gjør pendling både mot Oslo og Kongsberg veldig enkelt.

Barnehagen består av 4 avdelinger med plass til 70 barn. Vi har to flotte uteområder, ett for de store barna og ett for de små. Det hender vi går på besøk til hverandre, for vi syns det er veldig koselig å treffe hverandre og dele på det vi har. Uteområdet til de store barna har mange store lekeapparater – klatrestativ, sjørøverskip, sklier, huskeapparater og noen små hus, som gir både utfordringer og mestringsfølelse. Det er sandkasser, sykkelstier, en liten skog, vippedyr og en super platting som kan brukes til for eksempel dans. De minste hos oss har akkurat fått et helt nytt og flott inngjerdet uteområdet som både er trygt og innbydende. Der er det mindre lekeapparater som barna kan utfolde seg i, blant annet en båt med sandkasse, huskestativ, klatrestativ og vippedyr. Hele dette området er dekket med fallsikkert underlag.

Inne i barnehagen har vi, i tillegg til de fire avdelingene, et «loft» og en «kjeller» som er supre arenaer for fysisk utfoldelse innendørs. Disse ekstra rommene brukes på rundgang etter behov.

Vi bruker også nærmiljøet ofte. Rett utenfor barnehagen ligger Gulskogen idrettspark med store kunstgressbaner og en ballbinge. Her er det rom for mye morsom lek både med og uten ball til alle årstider. Vi har en kort gåtur langs den flotte elva bort til Gulskogen gård med stort parkanlegg og noen vakre påfugler som er veldig fascinerende. Oppe i skogkanten har vi laget vårt eget sted, med barhytter, balansetau og bålplass, denne bruker vi også året rundt. Hvis det ikke er for mye snø, da holder vi heller til i akebakken. Lekeplasser er det også mange av rundt oss og det er jo alltid spennende med noen andre lekeapparater, så det er populære mål for barna. Skolestarterne våre (de aller største barna) går også helt opp til Konnerud på tur. Med innlagte oppgaver underveis er det ingen sak. Som dere skjønner, er vi mye ute i all slags vær. Ingenting er morsommere å leke med enn vann – bortsett fra kanskje snø!